Приватний інноваційний вищий навчальний заклад IV рівня акредитації в місті Дніпро, Україна. Якісна освіта, що відповідає міжнародним стандартам.
 
Андріяшівський дошкільний навчальний заклад( ясла - садок) "Сонечко" Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області

Група" Горобинка"

 

 

 

Група «Горобинка»

 

 

Вихователі : Мєшкова Наталія Миколаївна

 

          Залужна Ніна Іванівна

 

 

 Великодня казочка

              ( комплексно – тематична заняття з   розвитку мовлення)

 

Програмовий зміст: учити дітей добирати слова – ознаки; формувати у малюків патріотичні переконання через відродження національних звичаїв, обрядів; ознайомити зі скарбницею усної поетичної творчості; учити грати в народні ігри, малювати в підгрупах, бути дружним і дбайливим, як учить народна педагогіка; розвивати активний словник, фонематичний слух, мовленнєве дихання, творчі здібності; розвивати пізнавальний інтерес, патріотизм.

Обладнання:кошик із писанками, малюнки курочки, каченяти,собачки, козлика, котика,біле яйце,стіл,на якому є паска, свічка, яйця; хустинка, велике біле яйце з паперу, зразок розфарбованого яйця, заготовки яєць з паперу – для дитячих робіт, фарби, пензлики, патички, зубочистки.

Словник :крашанка,писанка, крапанка , дряпанка .

 

Хід заняття

Група святково прибрана; на столі крашанки, писанки,гілочки верби. Діти сидять навколо столу.

Вихователь :

-Діти , сьогодні у нас святкове заняття, бо незабаром велике свято Великдень.

Великдень .

Великий день! Великий день!

Ясний Великдень на землі!

Багато радості й пісень

Приніс нам янгол на крилі.

Веснянку діти хороводять –

Христос Воскрес! Христос Воскрес!

Сьогодні й сонце не заходить,

А сяє й сяє із небес.

Це свято завжди настає на весні. Люди заздалегідь готуються до нього : прибирають гарно в хаті, печуть смачний хліб – паску, фарбують та розписують яйця. Ми прибрали святково нашу групову кімнату. Вам подобається? Яка вона?(охайна, гарна, святкова, чудова).

-Багато людей на це свято йдуть до церкви, несуть святити паску, яйця,потім приносять їх до дому і починають сніданок з того , що принесли. А у вас дома є пасочки та крашанки?

-Коли люди йдуть до церкви,несуть святити паску, яйця,потім приносять їх до дому  і починають сніданок  з того , що принесли.   А у вас дома є пасочки та крашанки?

-Коли люди йдуть до церкви, то чують, як там дзвонять дзвони. Послухаймо!  ( В аудіозаписі звучить пасхальний дзвін).

-Як він звучить? ( Голосно , дзвінко,тужно, довго)

-А у мене є маленькі дзвоники, послухаймо їх передзвін. Який він( Дзвінкий не дуже голосний, ніжний)

-Чи можна вплинути на  його звучання?

Пограємося разом: коли я підніматиму вгору вербову гілочку, наче диригент оркестру, - ви посилюватиме звучання , а коли опускатиму гілочку донизу, понижуватимете звук.( Гра проводиться кілька разів).

Виховавтель показує писанки і крашанки. Розмальовують їх так гарно тільки в Україні.  Коли яйця фарбують в один колір  - червоний, синій , жовтий — тоді називають крашанками. А коли розписують різними візерунками , тоді називають писанками. Коли прикрашають крапочками — це крапанки, коли візерунок видряпують — дряпанка.

- Діти , а ви любите  казочки? Я знаю казочку про писанку. Хочете послухати. Умощуйтесь зручніше, слухайте уважно.

                                                  Казочка

                                                            ( Театр малюнків)

Одного разу курочка ( малюнок) знесла яєчко, таке гарне, біленьке( малюнок). Бабуся побачила, поклала його до кошика, щоб зробити паску, а сама пішла до хати. Яєчко не захотіло лежати в кошику, та покотилося. Тут його побачило каченя.

Каченя здивувалося та й питає:

« Що це за диво таке?,а  яєчко говорить, що бабуся поклала його до кошика, щоб воно писанкою стало.

Каченя каже, щоб писанкою стати , те спочатку треба пофарбувати»

-Як розмовляє каченя «Кря – кря – кря».

Воно змахнуло своїми крильцями, яєчко стало жовтим. Ось таким! Як називається така техніка писанкарства?( крашанка).

З крильця каченяти злетіло кілька пір'їнок ,пограємося ними: спробуємо подихом утримати їх у повітрі( Діти виеконують дихальну вправу).

А потім до яєчка наблизилося мишеня( малюнок). Воно на яєчку надряпало свій малюнок зубками. Як назвати тепер яєчко? ( Дряпанка).

Мишеня радісно заспівало: « Пі- пі — пі»

Давайте разом з ним поспіваємо!

І застрибало,Ю нумо з ним пострибаємо!( Рухова хвилинка).

За мишеням прийшло цуценя. Воно також намалювало малюнок — поставило  кінчиком хвоста на ньому крапочки.Як назвати такий спосіб прикрашання? ( Крапанка). Цуценя радісно вигукнуло: « Гав». Тай вертить хвостиком, бо дуже радіє.А ви так зможите? ( Рухова імітаціця).

Піхніше прибіг маленький котик, він дуже — дуже любив малювати, тому намалював кілька візерунків кінчеком хвостика, та й перетворив яєчко на справжню писанку. Зрадів котик каже: «Няв !» - Гарно я намалював!!! І давай язичком після роботи вмиватися.

А ви, малята хочете спробувати?( Вправа для язичка — колові рухи за годинниковою стрілкою та проти неї).

-Скільки звірят працювало над яєчком? Хто прийшов першим? Хто прийшов останнім?

 -А бабуся прийшла і побачила , що яєчко стало писанкою, бо його спочатку каченя пофарбувало, а потім свої малюнки намалювали мишеня, цуцик і котик, та й вигукнула:

Курка з нашого села -

Гляньте! -  писанку знесла!

Може не повірить хтось  -

Ось вона у мене, ось!

Вони почали танцювати,запросили і вас , діточок! Утворіть коло, гарну пісню починайте.

-Ось таке яєчко перетворилося на писанку. А вам хотілося б  спробувати себе у цій справі? А ми маємо пір'ячко, хвостика? ( Ні!) Що нам робити? Наші ручки залучити! Що ще потрібно для роботи?( Пензлики , фарби,вода,серветки, папір).

Усе необхідне уже чекає вас на столах. Вихователь демонструє порядок роботи на великому яйці під віршований супровід.

Я — писанка — красуня

Вся в рисках ( хвиляста лінія синя - угору)

І квітках

Красу митців несу я

Їх славлячи в віках.

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки види крашанок в днз"

 

 

 

 

 

            

 

 

    Чарівна казка ожива…